woensdag 27 februari 2008

Eerste poging




Eindelijk is het me gelukt om een illustratie van een foto te maken met de rotoscope techniek.
Het idee kreeg ik nadat ik werk van Quiche had gezien. Bedankt voor de inspiratie Quiche!
Quiche is een heel goed in deze techniek. Je moet echt even haar werk en weblog zien. Ze maakt mooie dingen.
Ze geeft er uitleg bij hoe ze het gedaan heeft, maar mij lukte het helaas niet op die manier.

I vond een tutorial op het net van Aaron Sacco. Aaron Sacco is een freelance illustrator die recentelijk meegewerkt heeft aan de film "A Scanner Darkly."



Hij maakt ook portretten in opdracht en muurschilderingen in Austin , texas.
Bezoek zijn site www.aaronsacco.com.

Je bent er niet zomaar klaar mee. Het heeft mij uren gekost! Ook een beetje eigen schuld, want dan lees ik het maar half en ga meteen aan de slag. Ik heb een hekel aan lezen (ben een beetje dyslectisch). Ik ga dan de fout in en achteraf moet ik toch de hele tekst lezen .........( plaats dat ik dat nou meteen doe!)
Maar goed het was leuk om te doen en ga zeker verder oefenen.
Ik hoop dat ik straks net zulke mooie dingen kan maken als Quiche of als de afbeelding hieronder, die te gek is, of is het Keanu?

2 opmerkingen:

Nabeel zei

this was a very interesting movie. Superb acting all over.

CANALARTES Materiales, experiencias, talleres y recursos educativos. zei

Genial. Me ha gustado mucho, la pena es que no me he enterado del argumento y del texto porque solo conozco idiomas latinos.