woensdag 6 februari 2008

Mijn Stad

Vanacht droomde ik dat ik een stukje maakte op mijn blog over Zierikzee.Laat ik er dan maar een voorspellende droom van maken.




Ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam. De helft van mijn leven heb ik daar doorgebracht. We woonden op zuid, zoals je dat zegt.
Ik hou van Rotterdam en dat zal altijd zo blijven.
Inmiddels woon ik al weer 20 jaar in Zeeland. Een volwassen boom verplaatsen is meestal niet zo´n goed idee, maar uiteindelijk heeft de boom weer wortel geschoten en is het wonder boven wonder toch weer goed gaan doen, dat laatste eigenlijk pas na 17 jaar!
Toen ik van een vreselijk dorp hier vlakbij verhuisde naar Zierikzee.

Het begon toen we naar het witte huis op het bolwerk gingen kijken, dat geveild zou gaan worden. We durfden het niet aan en gingen eerst ons huis verkopen. Dat lukte na een half jaar en de wereld lag voor ons open. We zijn ook weer in Rotterdam gaan kijken, maar Rotterdam was toch "mijn stad" niet meer.
Na een tijd zoeken kwam op een dag mijn droomhuis te koop!
Ik was er al eens langsgereden in het verleden en toen heb ik eens gezegd; als dit huis ooit te koop komt dan koop ik het! Dus binnen een week was het rond.
Ik heb een heerlijk huis
met voor in mijn tuin de hertjes


en achter in de tuin uitzicht op de Nobelpoort, één van de mooiste monumenten van Zierikzee.



Ik woon hier inmiddels 4 jaar en ik zou nooit meer terug willen naar Rotterdam, al wil ik er nog steeds geen kwaad woord over horen.
Voor mij is mijn droom waarheid geworden; mijn droomhuis kwam te koop op het moment dat we het ook konden kopen
en Zierikzee is nu "mijn stad".

Geen opmerkingen: