donderdag 27 december 2007

1001 Symbolen



Één van mijn kerstcadeautjes was een symbolenboek; 1001 Symbolen, van Jack Tresidder, een cadeau van Myrthe (nogmaals bedankt lieverd!).
In mijn mandalas gebruik ik altijd symbolen, sommigen ken ik anderen niet en van die laatsten zoek ik altijd de betekenis op nadat ik ze geschilderd heb, zodat ik me eerst door mijn intuïtie laat leiden.
Er is heel veel te vinden over symolen op het internet (ja wat vind je nou niet op het internet.....)en hier thuis heb ik verschillende boeken over symbolen.

Wat je bijna niet kunt zien op de foto is dat op de omslag er heel veel kleine gouden symbooltjes op staan, allerlei gouden hartjes, sterretjes, aum tekens etc. werkelijk schattig!

Brengt me meteen bij het eerste symbool wat ik jullie wil laten zien; Goud.


Symbool voor Goud.
Als je goed kijkt meteen ook een mandala in zijn meest simpele vorm; een cirkel met een middelpunt.

Goud is één van de 7 metalen van de alchemie (goud, zilver, kwik,koper, lood, ijzer en tin).Goud vertegenwoordigt de perfectie en is tevens symbool van de zon in de astrologie.

Ik gebruik veel goud in mijn mandalas, goudverf en ook bladgoud en het symbool voor goud heb ik in de mandala van Chris geschilderd.


Goud
Chris
1001 Symbolen

Geen opmerkingen: