zondag 9 december 2007

Rood



Rood, kleur van passie en power. Rood is de kleur van de liefde en hartstocht, van bloed, energie en levenskracht. Maar ook de kleur van agressie, dood en gevaar. Een kleur die zegt: let op! Fouten worden verbetert met rood, voetballers die te ver gaan krijgen de rode kaart.
Uit onderzoek blijkt dat als je naar rood kijkt je hersenen actiever worden: er komt adrenaline vrij. Rood maakt je attent op gevaar, stoplichten zijn rood, de kraan van het warme water.
We hebben rood ook nodig om te aarden in het leven van alledag en een gevoel van zekerheid te krijgen.

Rood hoort bij het wortelchakra en bij het getal 1.
De rode mandala heb ik voor mezelf gemaakt , omdat mijn lotgetal (alle getallen van mijn geboortedatum bij elkaar opgeteld) 10 is, daar hoort dus rood bij.
Omdat ik vind dat ik altijd wel energie kan gebruiken vond ik een rode mandala wel een fijn idee. Hij hangt in mijn woonkamer.
Behalve dat de mandala mij energie geeft, brengt hij mij ook rust. Eigenlijk zorgt hij dus ook voor balans.

Natuurlijk verzin ik niet alles zelf, hier zijn de links: Wikipedia Muladhara

Geen opmerkingen: