zaterdag 12 januari 2008

Uitwisseling



Deze mandala heb ik geschilderd voor Saskia. Vorig jaar vroeg ze of ik zin had in een uitwisseling. Ik zou een mandala voor haar schilderen en in ruil mocht ik iets uitkiezen uit haar collectie.
Wat een leuk idee, daar had ik meteen oren naar, want ik ben een grote bewonderaar van haar werk!


Toen ik iets ging uitzoeken in haar atelier viel me één van deze katten meteen op!
Op slag verliefd...................
Maar natuurlijk ging ik ook nog even kijken naar al haar andere werk. Ik voelde me als een kind in een snoepjeswinkel. Wat zal ik kiezen !!!???

Je moet even op haar web-site kijken om haar werk te bewonderen.
In het verleden heb ik een aantal dingen bij haar gekocht; natuurlijk met katten, maar ook met voorstellingen uit de stad waar ik woon; Zierikzee etsen met de zeelandbrug, zeilboten, een werk met een krab etc etc. Haar werk is zeer divers.
Op het laatst keerde ik toch terug naar mijn eerste liefde.
Saskia vertelde me dat ze dit werk voor mij in gedachten had. Ze had het daar neergezet omdat ze dacht dat ik eerdaags wel zou komen. De poes stond eigenlijk gewoon op me te wachten. Toch wel leuk dat ik er ook op viel.......
Wat nog leuker was dat deze poes deel uitmaakte van een paar en ik kreeg de andere poes er ook bij, want ze hoorden bij elkaar.
Ze hangen nu boven mijn bureau zodat ze me iedere dag plezier en inspiratie schenken!

Link: Saskia Eggink

Geen opmerkingen: